domingo, 31 de marzo de 2019

Cada setmana té UN divendres i tenim UN sol planeta


El passat 15 de març es va celebrar una vaga mundial pel futur del planeta (#strikeforfuture). Veure la nota: Greta Thunberg ens mira. Joves de tot el món es van manifestar en defensa de la Terra i contra el canvi climàtic. Una protesta per a exigir, entre altres coses, que es prenguen mesures per a estalviar energia, per a reduir la producció de residus, per a conservar la biodiversitat i per a fomentar una mobilitat més sostenible.El pasado 15 de marzo se celebró una huelga mundial por el futuro del planeta (#strikeforfuture). Ver la nota: Greta Thunberg ens mira. Jóvenes de todo el mundo se manifestaron en defensa de la Tierra y contra el cambio climático. Una protesta para exigir, entre otras cosas, que se tomen medidas para ahorrar energía, para reducir la producción de residuos, para conservar la biodiversidad y para fomentar una movilidad más sostenible.
Tal vegada hi haja una mica d'ingenu en este moviment, no obstant això, en els seus discursos s'observa una anàlisi precisa i un enuig àmpliament justificat amb la classe política i amb les elits econòmiques que s'han apropiat de la terminologia mediambiental, però que no fan res més enllà que repetir els conceptes d'un llenguatge políticament correcte.Tal vez haya algo de ingenuo en este movimiento, sin embargo, en sus discursos se observa un análisis certero y un enfado sobradamente justificado con la clase política y con las élites económicas que se han apropiado de la terminología medioambiental, pero que no hacen nada más allá que repetir los conceptos de un lenguaje políticamente correcto.
Sembla que la gent jove s'ha cansat de tanta demagògia de les elits econòmiques i polítiques i ha decidit passar a l'acció, mobilitzar-se i pressionar per canvis que asseguren el futur, el seu i el del món. I ho fan, a més, subratllant el caràcter elitista i desigual de l'actual estat de les coses. I és que el motor del canvi climàtic és un model socioeconòmic depredador que concentra la riquesa en unes poques mans al mateix temps que destruïx el món.Parece que la gente joven se ha cansado de tanta demagogia de las élites económicas y políticas y ha decidido pasar a la acción, movilizarse y presionar por cambios que aseguren el futuro, el suyo y el del mundo. Y lo hacen, además, subrayando el carácter elitista y desigual del actual estado de las cosas. Y es que el motor del cambio climático es un modelo socioeconómico depredador que concentra la riqueza en unas pocas manos al tiempo que destruye el mundo.
A Xirivella no ens falten exemples de projectes que no fan sinó accelerar el canvi climàtic. Així, mentre continuen enterrant-se milions en infraestructures viàries que ofeguen el nostre poble, tenim un transport públic car i deficient. Mentre ens canvien finestrals per a mitigar la contaminació acústica produïda per la multitud d'avions que ens sobrevolen en operacions d'aterratge i enlairament, semblen oblidar-se de la contaminació produïda pels residus del querosé, partícules i gasos, que també contribuïxen al canvi climàtic i l'enfosquiment global.En Xirivella no nos faltan ejemplos de proyectos que no hacen sino acelerar el cambio climático. Así, mientras continúan enterrándose millones en infraestructuras viarias que ahogan nuestro pueblo, tenemos un transporte público caro y deficiente. Mientras nos cambian ventanales para mitigar la contaminación acústica producida por la multitud de aviones que nos sobrevuelan en operaciones de aterrizaje y despegue, parecen olvidarse de la contaminación producida por los residuos del queroseno, partículas y gases, que también contribuyen al cambio climático y el oscurecimiento global.
Cada setmana té un divendres i, mentrestant, les generacions futures i Greta Thunberg ens miren.Todas las semanas tienen un viernes y, mientras tanto, las generaciones futuras y Greta Thunberg ens miran.


No hay comentarios:

Publicar un comentario