domingo, 21 de abril de 2019

25 d'abril. Emergència Climàtica

Vam tindre el 15M, la vaga estudiantil contra el canvi climàtic. Però el problema contínua.

El 25 d'abril eixim als carrers de nou en tot l'estat ‍‍‍ per a defensar el nostre planeta i evitar que destruïsquen el nostre futur.

T'unixes a la lluita pel clima?
Tuvimos el 15M, la huelga estudiantil contra el cambio climático. Pero el problema continua.

El 25 de abril salimos a las calles de nuevo en todo el estado ‍‍‍ para defender nuestro planeta y evitar que destruyan nuestro futuro.

¿Te unes a la lucha por el clima?






https://twitter.com/juventudxclima?lang=ca
https://www.facebook.com/events/389574928549003/



Segons l'Informe Mundial de Medi ambient (GEO, sigles en anglés) de l'ONU, realitzat per 250 científics i experts de més de 70 països durant sis anys, presentat a Nairobi al març d'enguany:Según el Informe Mundial de Medioambiente (GEO, siglas en inglés) de la ONU, realizado por 250 científicos y expertos de más de 70 países durante seis años, presentado en Nairobi en marzo de este año:
- La contaminació continuarà provocant «milions de morts prematures» en el món fins a 2050, sobretot a Àfrica, Àsia i Orient Mitjà.- La contaminación seguirá provocando «millones de muertes prematuras» en el mundo hasta 2050, sobre todo en África, Asia y Oriente Medio.
- Una de cada quatre morts prematures i de malalties en el món estan relacionades amb la contaminació i altres danys al medi ambient.- Una de cada cuatro muertes prematuras y de enfermedades en el mundo están relacionadas con la contaminación y otros daños al medioambiente.
- Alerten a més dels efectes negatius sobre l'economia que està produint la contaminació atmosfèrica, els productes químics que danyen l'aigua potable i la destrucció accelerada dels ecosistemes vitals per a milers de milions de persones.- Alertan además de los efectos negativos sobre la economía que está produciendo la contaminación atmosférica, los productos químicos que dañan el agua potable y la destrucción acelerada de los ecosistemas vitales para miles de millones de personas.
- Subratlla igualment una bretxa creixent entre països rics i pobres: el sobreconsum, les contaminacions i el malbaratament alimentari al Nord precipiten la fam, la pobresa i les malalties al Sud.- Subraya igualmente una brecha creciente entre países ricos y pobres: el sobreconsumo, las contaminaciones y el derroche alimentario en el Norte precipitan la hambruna, la pobreza y las enfermedades en el Sur.
«El missatge central és que amb un planeta sa, es contribuïx no solament al creixement mundial, sinó que també es beneficia als més pobres que depenen d'un aire pur i d'aigua neta», «Al revés, un sistema en mal estat de salut causa danys immensos en les vides humanes».
Joyeeta Gupta, copresidenta del GEO.
«El mensaje central es que con un planeta sano, se contribuye no solo al crecimiento mundial, sino que también se beneficia a los más pobres que dependen de un aire puro y de agua limpia», «A la inversa, un sistema en mal estado de salud causa daños inmensos en las vidas humanas».
Joyeeta Gupta, copresidenta del GEO.

No hay comentarios:

Publicar un comentario