domingo, 24 de marzo de 2019

L'Aita Mari s'ha cansat d'esperar


L'Aita Mari posa rumb al Mediterrani.El Aita Mari pone rumbo al Mediterráneo.
La ruta que creua el Mediterrani des de les costes de Líbia s'ha convertit en una de les rutes més perilloses del món. I per què? Perquè els governs i les institucions europees han fet desistiment dels compromisos humanitaris més mínims, han cedit a les pressions de la dreta i estan dificultant encara més el salvament d'eixes persones. Doncs sí, les morts (ens diuen que unes 6 al dia) en el mar són conseqüència de “determinades polítiques migratòries europees, de països com Itàlia o Hongria, i amb les quals s'està alineant Pedro Sánchez”.La ruta que cruza el Mediterráneo desde las costas de Libia se ha convertido en una de las rutas más peligrosas del mundo. Y ¿por qué? Porque los gobiernos y las instituciones europeas han hecho dejación de los compromisos humanitarios más mínimos, han cedido a las presiones de la derecha y están dificultando aún más el salvamento de esas personas. Pues sí, las muertes (nos dicen que unas 6 al día) en el mar son consecuencia de “determinadas políticas migratorias europeas, de países como Italia o Hungría, y con las que se está alineando Pedro Sánchez”.
Les nostres institucions, que gasten massa energies en autolimitar la seua responsabilitat, han de defensar a una societat civil que és capaç de fer el que el moment moral exigix. La inacceptable actitud del Govern del PSOE en este tema és miserable i respon a lògiques que deixen una ressaca molt perillosa. Pensar que no hi ha relació entre estes polítiques covardes i l'auge de la dreta, del racisme i de la insolidaritat és de necis.Nuestras instituciones, que gastan demasiadas energías en autolimitar su responsabilidad, deben defender a una sociedad civil que es capaz de hacer lo que el momento moral exige. La inaceptable actitud del Gobierno del PSOE en este tema es miserable y responde a lógicas que dejan una resaca muy peligrosa. Pensar que no hay relación entre estas políticas cobardes y el auge de la derecha, del racismo y de la insolidaridad es de necios.
Mentrestant, recordeu que el 28M Amnistia Internacional València, amb la col·laboració de Proactiva Open Arms i Médicos sin Fronteras, celebrarà una Mesa Redona, a les 19 h en el Col·legi Major Rector Peset on parlarem de la Criminalització de qui salva vides al Mediterrani.
Allí ens veiem.
Mientras tanto, recordad que el 28M Amnistia Internacional València, con la colaboración de Proactiva Open Arms y Médicos sin Fronteras, celebrará una Mesa Redonda, a las 19h en el Colegio Mayor Rector Peset donde hablaremos de la Criminalización de quien salva vidas en el Mediterráneo.
Allí nos vemos.




Noticies/Noticias:
El 'Aita Mari' pone rumbo al Mediterráneo para denunciar el bloqueo del Gobierno al rescate de migrantes
El hundimiento de la política migratoria que inauguró el 'Aquarius'



No hay comentarios:

Publicar un comentario