martes, 2 de abril de 2019

PEPP, l'amenaça europea per al sistema públic de pensions


El Parlament Europeu votarà el dijous el reglament que posarà en marxa el Producte Europeu de Pensions Individuals (PEPP, per les seues sigles en anglés), supondrà un nou colp al sistema públic de pensions. La iniciativa aposta pels fons privats.El Parlamento Europeo votará el jueves el reglamento que pondrá en marcha el Producto Europeo de Pensiones Individuales (PEPP, por sus siglas en inglés), supondra un nuevo golpe al sistema público de pensiones. La iniciativa apuesta por los fondos privados.
La Comissió Europea renúncia a exigir als Estats membres l'existència de pensions públiques suficients i proposa complementar-les o substituir-les amb fons privats de capitalització.La Comisión Europea renuncia a exigir a los Estados miembros la existencia de pensiones públicas suficientes y propone complementarlas o sustituirlas con fondos privados de capitalización.
La proposta del Producte Europeu de Pensions Individuals suggerix que estos fons privats invertisquen en operacions d'alt risc, obviant que este tipus de pràctiques va ser el que va desencadenar la crisi financera global que va esclatar l'any 2008.La propuesta del Producto Europeo de Pensiones Individuales sugiere que estos fondos privados inviertan en operaciones de alto riesgo, obviando que este tipo de prácticas fue el que desencadenó la crisis financiera global que estalló en el año 2008.
Proposa als Estats que aproven desgravaments fiscals a les aportacions a eixos fons privats, la qual cosa beneficiarà a les rendes més altes en perjudici de les més baixes i, a més, provocarà una disminució dels ingressos de les hisendes públiques amb la consegüent reducció de recursos per a destinar a polítiques socials, entre elles, a les pensions.Propone a los Estados que aprueben desgravaciones fiscales a las aportaciones a esos fondos privados, lo que beneficiará a las rentas más altas en perjuicio de las más bajas y, además, provocará una disminución de los ingresos de las haciendas públicas con la consiguiente reducción de recursos para destinar a políticas sociales, entre ellas, a las pensiones.
En el document elaborat per la Comissió Europea l'expressió “mercat de capitals” apareix 24 vegades; l'adjectiu “financer“, 60 vegades; i la “Unió de Mercat de Capitals (UMC)”, onze, segons constata Coespe (Coordinadora Estatal per la Defensa del Sistema Públic de Pensions). Enfront d'això, el substantiu “pobresa” no se cita mai. «És escandalós», qualifica la coordinadora, que recorda que, segons Eurostat, la població de la Unió Europea major de 65 anys en risc de pobresa o exclusió social supera el 18%.En el documento elaborado por la Comisión Europea la expresión “mercado de capitales” aparece 24 veces; el adjetivo “financiero“, 60 veces; y la “Unión de Mercado de Capitales (UMC)”, once, según constata Coespe (Coordinadora Estatal por la Defensa del Sistema Público de Pensiones). Frente a ello, el sustantivo “pobreza” no se cita nunca. «Es escandaloso», califica la coordinadora, que recuerda que, según Eurostat, la población de la Unión Europea mayor de 65 años en riesgo de pobreza o exclusión social supera el 18%.
Dijous sabrem quins defensen les pensions públiques, dignes i suficients. Alguns hauran d'amagar el cap. Ho dubte, la tenen de formigó armat. El jueves sabremos quienes defienden las pensiones públicas, dignas y suficientes. Lo dudo, la tienen de cemento armado

No hay comentarios:

Publicar un comentario