jueves, 21 de marzo de 2019

Estalviem paper!


Ja som adults. No necessitem gastar tant paper inútilment. Evita que els partits polítics et remeten propaganda electoral a la teua bústia en tres senzills passos.Ya somos adultos. No necesitamos gastar tanto papel inútilmente. Evita que los partidos políticos te remitan propaganda electoral a tu buzón en tres sencillos pasos.
1r pas. Accedix a la web de l'Institut Nacional d'Estadística https://www.ine.es/. Com estem en un estat autonòmic, podràs optar per qualsevol de les llengües reconegudes com a oficials en els diversos territoris, és a dir, CASTELLÀ (ESP), o INGLÉS (EN). Una vegada hages triat la teua llengua, fixa't en la part superior veuràs un botó tal que així :) seu electrònica, punxa i en la pàgina que s'obri (esta ja pots llegir-la en qualsevol de les llengües oficials de l'estat) selecciona la pestanya Tràmits, que apareix en la part superior. En la pàgina que s'obri veurà un enllaç a Sol·licitud exclusió/inclusió en còpies del cens per a propaganda electoral, en prémer-lo l'INE ens diu "Està vosté en Seu Electrònica / Tràmits / Tràmits de Cens Electoral / Sol·licitud exclusió/inclusió en còpies del cens per a propaganda electoral".1r paso. Accede a la web del Instituto Nacional de Estadística https://www.ine.es/ . Como estamos en un estado autonómico, podrás optar por cualquiera de las lenguas reconocidas como oficiales en los diversos territorios, es decir, CASTELLANO (ESP), o INGLÉS (EN). Una vez hayas elegido tu lengua, fíjate en la parte superior verás un botón tal que así :) sede electrónica, pincha y en la página que se abre (esta ya puedes leerla en cualquiera de las lenguas oficiales del estado) selecciona la pestaña Trámites, que aparece en la parte superior. En la página que se abre verá un enlace a Solicitud exclusión/inclusión en copias del censo para propaganda electoral , al pulsarlo el INE nos dice "Está usted en Sede Electrónica / Trámites / Trámites de Censo Electoral / Solicitud exclusión/inclusión en copias del censo para propaganda electoral "
2n pas. Ací apareix una fitxa del procediment amb la descripció i unes succintes instruccions. Per a presentar la sol·licitud, és necessari posseir un dels certificats electrònics que reconeix l'INE, com el DNI electrònic, o el certificat Cl@ve (Si no tenim identificació electrònica, la podem obtenir en pocs dies a través de l'Agència Tributària, sense moure'ns de casa en Agència Tributària: Inici/Tots els tràmits/Altres serveis/Registre Cl@ve/Registre Cl@ve).2º paso. Aquí aparece una ficha del procedimiento con la descripción y unas someras instrucciones. Para presentar la solicitud, es necesario poseer uno de los certificados electrónicos que reconoce el INE, como el DNI electrónico, o el certificado Cl@ve (Si no tenemos identificación electrónica la podemos obtener en pocos días a través de la Agencia Tributaria, sin movernos de casa en Agencia Tributaria:Inicio/Todos los trámites/Otros servicios/Registro Cl@ve/Registro Cl@ve).
3r pas. Enviament de la sol·licitud
Una vegada ens hem identificat electrònicament, apareixerà una pantalla en la qual salen les nostres dades del cens. Convé, ja que estem, comprovar que tot és correcte. En la part inferior existix enllaç que ens portarà a un formulari amb una pestanya: cal triar entre "inclòs (per defecte)" o "exclòs". Si ens volem oposar al fet que envien les nostres dades als partits, seleccionarem la segona opció.
De forma quasi immediata obtindrem un rebut on es comunica que la nostra elecció "ha sigut estimada i tindrà efecte permanent mentre no es manifeste en sentit contrari".
3r paso. Envío de la solicitud
Una vez nos hemos identificado electrónicamente , aparecerá una pantalla en la que salen nuestros datos del censo. Conviene, ya que estamos, comprobar que todo es correcto. En la parte inferior existe enlace que nos llevará a un formulario con una pestaña: hay que escoger entre "incluido (por defecto)" o "excluido". Si nos queremos oponer a que envíen nuestros datos a los partidos, seleccionaremos la segunda opción.
De forma casi inmediata obtendremos un recibo en donde se comunica que nuestra elección "ha sido estimada y tendrá efecto permanente mientras no se manifieste en sentido contrario".

No hay comentarios:

Publicar un comentario