viernes, 21 de febrero de 2020

L'Europa fortalesa, guanya. Però continuem defensant el dret a migrar de totes les persones.

Totes les organitzacions humanitàries han mostrat el seu enuig i condemna per la recent Sentència del Tribunal Europeu de Drets Humans que alça la seua condemna a l'Estat Espanyol de 2017 per les anomenades "devolucions en calenta" La fallada establix un precedent nefast perquè estes pràctiques, habituals en totes les nostres fronteres, són il·legals conforme al dret internacional.Todas las organizaciones humanitarias han mostrado su enfado y condena por la reciente Sentencia del Tribunal Europeo de Derechos Humanos que levanta su condena al Estado Español de 2017 por las llamadas "devoluciones en caliente" El fallo sienta un precedente nefasto porque estas prácticas, habituales en todas nuestras fronteras, son ilegales conforme al derecho internacional.
Ylva Johansson, la comissària europea d'Interior, defensa el dret de sol·licitar asil, però considera que eixe dret «no es pot oferir en cada metre de la línia fronterera». Ens preguntem on podrà sol·licitar-se. En les oficines tancades de Ceuta i Melilla? A Madrid? Si els retornen a un altre país, on? A crits des de l'altre costat de la tanca o de la frontera?Ylva Johansson, la comisaria europea de Interior, defiende el derecho de solicitar asilo, pero considera que ese derecho «no se puede ofrecer en cada metro de la línea fronteriza». Nos preguntamos dónde va a poder solicitarse. ¿En las oficinas cerradas de Ceuta y Melilla? ¿En Madrid? Si los devuelven a otro país, ¿donde? ¿A gritos desde el otro lado de la valla o de la frontera?


És esta una època trista per als drets humans. Les polítiques racistes i xenòfobes continuen guanyant terreny a la Unió Europea.Es ésta una época triste para los derechos humanos. Las políticas racistas y xenófobas siguen ganando terreno en la Unión Europea.
Des la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics "sense por" seguim i seguirem, lluitant per defensar tots els drets per a totes les persones.Desde la Plataforma en Defensa de los Servicios Públcios "sense por" seguimos y seguiremos, luchando por defender todos los derechos para todas las personas.

"Marlaska anuncia el incremento de la altura de las vallas de Ceuta y Melilla en un 30%" (Cadena Ser)

Quan vaja a Catalunya com els explicarà que no són temps d'alçar fronteres? ¿Cuando vaya a Catalunya como les explicará que no son tiempos de levantar fronteras?

No hay comentarios:

Publicar un comentario