domingo, 5 de enero de 2020

2019

El més destacat de 2019, dues dones: una antropòloga i una activista, en dos camps que estan consolidant un imprescindible canvi. Una, en la classificació per gènere, i l'altra, fent una crida a la població de l'ingent repte que té la humanitat sense possibilitat d'error.Lo más destacado de 2019, dos mujeres: una antropóloga y una activista, en dos campos que están cimentando un imprescindible cambio. Una, en la clasificación por género, y la otra, haciendo una llamada a la población del ingente reto que tiene la humanidad sin posibilidad de error.
Rita Laura Segato

Greta Thunberg
Rita Laura Segato, antropòloga argentina, estudiosa del feminisme en el seu propi context, en un continent que encara sobreviuen comunitats tradicionals, va posar lletra des de l'antropologia que sap que les institucions tenen gènere. Un conjunt xilé de dones amb el nom Las Tesis, van recollir el guant de la investigadora, en apreciar el que l'Estat és capaç de fer, utilitzant als seus esbirros pagats pel poble.Rita Laura Segato, antropóloga argentina, estudiosa del feminismo en su propio contexto, en un continente que todavía sobreviven comunidades tradicionales, puso letra desde la antropología que sabe que las instituciones tienen género. Un conjunto chileno de mujeres con el nombre Las Tesis, recogieron el guante de la investigadora, al apreciar lo que el Estado es capaz de hacer, utilizando a sus esbirros pagados por el pueblo.
Els ultratges, violacions, colps i tortures cap a les dones que salen al carrer per a reclamar el que els estan robant: «L'Estat opressor és el mascle violador». Totes estes institucions patriarcals que es disfressen per a exercir la repressió a la llibertat, formen part d'esta ignomínia, mentidera que asfixia la decència.Los ultrajes, violaciones, golpes y torturas hacia las mujeres que salen a la calle para reclamar lo que les están robando: «El Estado opresor es el macho violador». Todas estas instituciones patriarcales que se disfrazan para ejercer la represión a la libertad, forman parte de esta ignominia, mentirosa que asfixia la decencia.
L'altra gran protagonista que produïx granellades als reaccionaris recalcitrants: Greta Thunberg, una adolescent que almenys hauria d'avergonyir a la immensa població del planeta que no vol veure la dimensió del problema de la contaminació, i de la deterioració climàtica.La otra gran protagonista que produce sarpullidos a los reaccionarios recalcitrantes: Greta Thunberg, una adolescente que por lo menos debería avergonzar a la inmensa población del planeta que no quiere ver la dimensión del problema de la contaminación, y del deterioro climático.
La salvació ha de vindre per mitjà de les dones compromeses per a destruir el patriarcat repressor. La salvación ha de venir por medio de las mujeres comprometidas para destruir el patriarcado represor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario